MISI

  • Memberi perkhidmatan cemerlang dalam membantu Jabatan dalam pembangunan dan pengurusan saliran, sungai dan pantai sebagai sumbangan kepada pemodenan sector pertanian selari dengan Tonggak 10, 6M dan 4E.

OBJEKTIF

  • Memberi perkhidmatan sokongan kepada semua bahagian di Ibupejabat JPS
  • Mempastikan perkhidmatan pegawai dan kakitangan dapat diuruskan dan ditadbir dengan sempurna.
  • Mempertingkatkan tahap pengetahuan dan kemahiran pegawai dan kakitangan melalui program latihan yang telah ditetapkan.
  • Mempastikan semua arahan-arahan Pekeliling Perkhidmatan dan Pekeliling Pentadbiran dilaksanakan dan diterimapakai dalam melaksanakan tugas.
  • Mempastikan semua pegawai dan kakitangan mematuhi arahan Perintah Am dalam melaksanakan tugas.
  • Mempastikan semua bayaran dapat diselenggarakan dengan teratur mengikut tatacara kewangan dan akaun.
  • Memastikan pengurusan kewangan dapat berjalan dengan teratur dengan berpandukan peraturan kewangan dan prosidur kerja yang ditetapkan.

MATLAMAT

  • Untuk menyumbangkan kearah perkhidmatan cemerlang dalam pembangunan dan pengurusan sumber manusia bagi memnuhi kehendak dan keperluan anggota Jabatan sepanjang tempoh perkhidmatan dalam kerajaan.

PIAGAM PELANGGAN EMAIL & DIREKTORI

  • Mempastikan semua urusan perkhidmatan yang melibatkan pegawai dan kakitangan dapat disempurnakan dengan cekap dan berkesan.
  • Mempastikan semua baucer bayaran dapat disediakan mengikut jadual dan bayaran dapat disempurnakan mengikut masa yang ditetapkan.
  • Mempastikan setiap perolehan dan pesanan barangan dapat diuruskan mengikut keperluan Bahagian di Ibupejabat JPS Johor dan semua JPS Daerah, dalam tempoh satu bulan.
  • Mempastikan semua maklumat mengenai arahan Jabatan / Pekeliling Perkhidmatan / Pekeliling Perbendaharaan / Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam dapat disalurkan kepada semua Bahagian di JPS Johor dan semua JPS Daerah dalam tempoh satu minggu.